`•.,¸¸,.•´¯Oyun, program ve bilgisayar¯`•.,¸¸,.•´

 

Oyun,program ve bilgisayar hakkında herşey burda


 
AnasayfaKapıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Dengeli Beslenme (sağlıklı beslenme) Planı

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
dj_tugay
Paylaşımcı üye
Paylaşımcı üye
avatar

Mesaj Sayısı : 263
Tecrübe Puanı : 376
Üye Tecrübesi : 7
Kayıt tarihi : 28/09/09

MesajKonu: Dengeli Beslenme (sağlıklı beslenme) Planı   C.tesi Kas. 21, 2009 12:37 pm

Dengeli Bir Beslenme (sağlıklı beslenme) Planı Hazırlamak

Dengeli beslenme planı, size neyi hangi saatte yemeniz gerektiğini söyleyen kesin bir plan değildir. Bu plan, sizin kan şekerinizi kontrol etmenize ve uygun kiloya ulaşıp onu korumanıza yardımcı olan, geniş fakat iyi organize edilmiş bir stratejidir.

İyi bir beslenme planı, aynı zamanda sizin üç temel besin kaynağı (protein, yağ, karbonhidrat), vitaminler ve mineraller arasında sağlıklı bir denge kurmanızı sağlar.

Dengeli Beslenmede Besin Piramidini Kullanın

Besin piramidi, sağlıklı ve dengeli beslenmeniz için size yardımcı olan bir rehberdir. Beslenirken sağlıklı seçimler yapabilmeniz için size yardımcı olur. Beslenme piramidinin altı bölümünün her biri, günlük besin ihtiyacınızın bir bölümünü gösterir.

Her besin çeşidinden de almak önemlidir. Alacağınız besinlerin büyük bölümünü alttaki geniş bölümünden daha küçük bölümünü de üstteki küçük bölümden seçmeye çalışmalısınız.

Dengeli Beslenme için Diyetisyeninizden Tavsiye Alın

Doktorunuz veya diyetisyeniniz, sevdiğiniz yemekleri kullanarak dengeli bir beslenme planı hazırlamanızda yardımcı olabilir. Bu beslenme planı sizin hayat tarzınıza göre oluşturulacaktır. Diyetisyeniniz, gıda ürünlerinin etiketlerinde yazan bilgileri anlamanıza yardımcı olabilir. Bu etiketleri okumayı alışkanlık haline getirmeniz faydalı olacaktır. Diyetisyeniniz, sağlıklı yemek tarifleri ve besin planlamanızda kullanabileceğiniz diğer materyalleri bulmanıza yardımcı olabilir.

Alışveriş Yapmak ve Yiyeceklerin Etiketlerinin Okunması

Alışveriş yaparken yiyeceklerin içeriklerinin yazılı olduğu etiketleri okuyun. Etiketleri okumak sağlıklı yiyecekleri seçmekte size yardımcı olacaktır.

Dengeli Beslenme için Yağlı Besinleri Azaltın

Yağ alımını azaltmak, diyabetli olsun ya da olmasın sağlıklı beslenebilmek isteyen herkes için son derece önemlidir. Yağlardan alınan kalorinin, günlük kalori ihtiyacının %30’unu geçmemesi gerekmektedir. Yiyeceklerin etiketlerinde, ürünün ne kadar yağ içerdiği veya toplam kalorinin ne kadarının yağlardan sağlandığı bilgileri bulunmaktadır. Yemeklerinizi planlarken kullanabilmeniz için, etiketlerdeki bilgileri doğru anladığınızdan emin olun. Unutmayın ki, bir gram yağ, aynı miktarda karbonhidrat ya da proteinin iki katından biraz fazla kalori içermektedir.

Dengeli Beslenmede Et, Balık ve Peynir

Et, balık ve peynir alırken yağ miktarlarını kontrol edin. Yağ oranı düşük ürünleri tercih edin. Ürün %10’dan daha fazla yağ içermemelidir.Eğer daha yağlı bir ürün seçtiyseniz, küçük porsiyonlar yemelisiniz.

Dengeli Beslenmede Ekmek ve Tahıllar

Ekmek ve tahıl ürünlerinin lif ve şeker miktarlarını kontrol edin. Lif oranı yüksek, şeker oranı düşük ürünleri tercih edin. Yüksek lifli ekmekler, 100 gr’da 6 gr’dan fazla lif içermektedir.

Liflerin suda çözünen ve çözünmeyen iki çeşidi vardır. Suda çözünen lifler, karbonhidratların emilimini ve kana geçişini geciktirir. Böylece yemekten sonra kan şekerinin artışı gecikir. Çavdar ve yulaftan yapılan ekmekler, suda çözünen lifler açısından zengindir. Suda çözünmeyen lifler ise kabızlığı önlemek açısından size yardımcı olabilir. Beyaz ekmek ve mısır gevreği, suda çözünmeyen lifler açısından zengindir.

Dengeli Beslenmede Tereyağı, Margarin ve Sıvı Yağlar

Bu ürünleri kullanacaksanız içerdikleri yağın kalitesini göz önüne almalısınız. Bitkisel yağları kullanmak, doymamış yağ oranının yüksekliği açısından daha sağlıklıdır. Zeytinyağı ve ayçiçek yağı, yemek pişirmede ya da salatalarınız için idealdir. Tereyağı kullanmak isterseniz ekmeğinize çok az sürerek kullanın.

Dengeli Beslenme ve Süt Ürünleri

Süt ürünlerinin, yağ ve şeker oranlarını kontrol edin. Krema ve diğer çok yağlı süt ürünlerini kullanmaktan kaçının.

Pek çok yoğurtlu ürün yüksek miktarda şeker katkısı içermektedir. Eğer yoğurdunuzu tatlı yemek istiyorsanız, doğal yoğurdun içine favori meyvenizi taze veya konserve olarak ekleyin. Eğer konserve kullanırsanız, şeker katkısı içermeyen çeşitlerini tercih edin
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
dj_tugay
Paylaşımcı üye
Paylaşımcı üye
avatar

Mesaj Sayısı : 263
Tecrübe Puanı : 376
Üye Tecrübesi : 7
Kayıt tarihi : 28/09/09

MesajKonu: Geri: Dengeli Beslenme (sağlıklı beslenme) Planı   C.tesi Kas. 21, 2009 12:38 pm

EMEĞE SAYGI[b]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
sahin uysal
Acemi üye
Acemi üye
avatar

Mesaj Sayısı : 150
Tecrübe Puanı : 184
Üye Tecrübesi : -5
Kayıt tarihi : 02/11/09
Yaş : 22
Nerden : Yalova

MesajKonu: Geri: Dengeli Beslenme (sağlıklı beslenme) Planı   Ptsi Kas. 23, 2009 5:31 pm

güzel olmus tugay saol paylaşım için
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
dj_tugay
Paylaşımcı üye
Paylaşımcı üye
avatar

Mesaj Sayısı : 263
Tecrübe Puanı : 376
Üye Tecrübesi : 7
Kayıt tarihi : 28/09/09

MesajKonu: Geri: Dengeli Beslenme (sağlıklı beslenme) Planı   Salı Kas. 24, 2009 7:35 pm

SAOL ŞAHİN
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
dj_mami
Paylaşımcı üye
Paylaşımcı üye
avatar

Mesaj Sayısı : 338
Tecrübe Puanı : 589
Üye Tecrübesi : 12
Kayıt tarihi : 20/10/09

MesajKonu: Geri: Dengeli Beslenme (sağlıklı beslenme) Planı   Çarş. Kas. 25, 2009 6:56 pm

paylaşım için saol
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
sahin uysal
Acemi üye
Acemi üye
avatar

Mesaj Sayısı : 150
Tecrübe Puanı : 184
Üye Tecrübesi : -5
Kayıt tarihi : 02/11/09
Yaş : 22
Nerden : Yalova

MesajKonu: Geri: Dengeli Beslenme (sağlıklı beslenme) Planı   Cuma Kas. 27, 2009 7:17 pm

bişey deil diycektin galibaa
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Dengeli Beslenme (sağlıklı beslenme) Planı
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
`•.,¸¸,.•´¯Oyun, program ve bilgisayar¯`•.,¸¸,.•´ :: Hoşgeldiniz :: sağlık problemleri hakkında konuşmalar fikirler vb-
Buraya geçin: